Eesti kolmel rakenduskõrgkoolil (Sisekaitseakadeemia, Tallinna Tehnikakõrgkool, Tallinna Tervishoiu Kõrgkool) on pikaajaline traditsioon õpetada eesti, inglise ja vene erialakeelt. Tõhus koostöö, keeleõppeprojektides osalemine, keeleõppesüsteemi ülesehituse sarnasus ja rakenduskõrgkoolide õppekorralduse eripära andis idee küsida õppurite tagasisidet oma kõrgkooli keeleõppesüsteemile ja võrrelda tulemusi.
Kogemusi jagades selgus, et kolme kõrgkooli keeleõppesüsteemi probleemkohad on sarnased. Samuti oli iga kool huvitatud oma õppurite hinnangust keeleõppele. Niisiis oli uuringu ajend ka võimalus õppida ja võtta üle parimad kogemused, meetodid ja lähenemised teiste kõrgkoolide keeleõppesüsteemist.
Uuring toimus aastail 2020–2022. Uuringu eesmärk on kolme rakenduskõrgkooli keeleõppesüsteemide võrdlemise kaudu parandada keeleõppe kvaliteeti. Õppurite tagasiside annab võimaluse esile tuua ja analüüsida peamisi probleeme, millega õppurid puutuvad kokku erialakeele õppimisel.